Wszystko o grze plemiona.pl


#1 2010-02-07 14:06:05

 Kamilos88888888

Administrator

Zarejestrowany: 2010-02-06
Punktów :   

Zaawansowane

System walki w Plemionach zawiera kilka osobliwości, jak między innymi morale, bądź bonus nocny. Zanim rozpoczniesz prawdziwe napady, powinieneś dokładnie zapoznać się z tą częścią pomocy.

Morale
Współczynnik morale jest formą ochrony nowych graczy. Jest wyliczany jako stosunek punktów agresora i obrońcy. Normalnie atak wykonywany jest ze współczynnikiem 100%, jednak jeśli atakujesz gracza mającego dużo mniej punktów od Ciebie, to napotkasz na utrudnienie związane ze spadkiem morale. Przykładowo jeśli morale w danej bitwie będzie wynosić 45%, to oznacza to iż Twoje jednostki będą atakowały z siłą wynoszącą 45% ich normalnego potencjału. Kiedy mniejszy gracz atakuje większego, nie dostaje żadnych bonusów za ten atak. Maksymalny współczynnik morale wynosi 100%.
Kalkulator wartości morale znajdziesz w symulatorze. Wystarczy że podasz liczbę punktów swoją oraz atakowanego celu i otrzymasz współczynnik morale.

Obrona gruntowa
Każda wioska posiada obronę podstawową. To oznacza, że wioska się samoistnie broni, choć nie ma w niej żadnych wojsk. Z tego wynika, że jeżeli poślesz w ataku na pustą wioskę tylko jednego zwiadowcę, zginie on. Obrona podstawowa wzsrasta wraz ze stopniem rozbudowy muru.

Szczęście
Szczęście to zmienna przypadkowa, która ma znaczenie podczas każdego napadu. Szczęście przyjmuje wartości z przedziału -25 do +25. Podawane jest z perspektywy agresora. Jeżeli miało się jako agresor szczęście +25%, wówczas oznacza to, że siła wojsk napadających była o 25% wyższa.

Opuszczone wioski
Nie ma różnicy między wioskami należącymi do graczy a opuszczonymi czy barbarzyńskimi. Wioskę pozbawioną właściciela przejmuje się w sposób identyczny. Morale przy atakach na wioski bez właściciela zawsze wynosi 100%.

Wioski barbarzyńskie stanowią wyjątek wśród opuszczonych wiosek. Powstają one z reguły w skutek skasowania gracza (lub części jego wioskek), który dopuścił się złamania regulaminu. By odjęte wioski nie stały się zbyt łatwym łupem dla okolicznych graczy i w ten sposób nie ułatwiły osiągnięcia przewagi nad innymi graczami, wstawia się wojsko do odjętych wiosek, a nazwę zmienia na "wioska barbarzyńska".

Katapulta
Katapulty mogą niszczyć budynki wroga. Najpierw musisz jednak wskazać, który z budynków ma być ich celem. Możesz użyć symulatora aby sprawdzić jak duże szkody może wyrządzić dana liczba katapult. W tej sytuacji nie ma znaczenia jaki budynek ma być atakowany, liczy się tylko jego poziom. Czyli przykładowo musisz wysłać tyle samo wojsk by zniszczyć 3 poziom koszar, jak i 3 poziom kuźni. Następujące budynki nie mogą być zburzone poniżej poziomu 1: Ratusz, Zagroda, Spichlerz. Schowek nie może być atakowany przez katapulty.

Symulator
Symulator daje możliwość przewidywania wyniku bitwy. W tym celu musisz podać ilość wojsk swoich i przeciwnika, do tego poziom zbadania technologii (u przeciwnika musisz oszacować, który poziom ma), mur oraz morale. Według tego zostanie obliczone kto wygra tę walkę i jakie szkody zostaną wyrządzone. Możesz także zmienić współczynnik szczęścia. Zawsze dobrze jest sprawdzić co się stanie "w najgorszym przypadku" czyli przy szczęściu wynoszącym -25%.
Tutaj jest przykład walki wyliczonej przez symulator:

Reguła zagrody
Reguła zagrody jest używana bardzo rzadko.

Bonus nocny
Bonus nocny jest aktywny między 0 a 7. W czasie trwania bonusu nocnego obrońca otrzymuje 100% wiecej siły obrony, w razie ataku na jego wioskę.
Bonus ten nie ma wpływu na zwiadowców, to dotyczy również opuszczonych wiosek. Jeżeli w czasie napadu aktywny był bonus nocny, zostanie to zapisane w raporcie z napadu.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.shinobigamenew.pun.pl www.nylonomania.pun.pl www.salonykosmetyczne.pun.pl www.bn606.pun.pl www.transformersclub.pun.pl